گروه کوهنوردی دانشگاه امام صادق (ع)

بسم الله الرحمن الرحیم

در طول مسیر که پیش میرفتیم صحنه ها و مناظری را دیدیم که با دیدن آنها زبان جز حمد و ثنای پروردگار در دهان نمیچرخید و برخی از بچه ها حتی با صدای بلند تکبیر و سبحان الله می‌گفتند. مسیری بسیار زیبا که زیر پایت آبی روان وزلال و البته سرد جاری است و بالای سرت درختان بسیار بلند که در هم تنیده شده و از لابه لای آنها نور خورشید عبور کرده و به زمین میرسد.

ادامه مطلب

برنامه این هفته گروه ما صعود به قله عباسعلی از روستای زیبای کمرپشت بود. کمرپشت در استان مازنداران و منطقه سوادکوه واقع شده است. سوادکوه یکی از مناطق کوهستانی و جنگلی استان مازندران است که از لحاظ زیست‌محیطی، تاریخی و فرهنگی بسیار مهم و حائز اهمیت بوده و دارای مسیرها و قله‌های فراوانی است که مناسب اجرای برنامه‌های قله‌نوردی و جنگل‌پیمایی می‌باشد. سوادکوه دارای ۴ منطقه اصلی ورسک، آلاشت، زیرآب و شیرگاه است و قله عباسعلی در منطقه ورسک جای می‌گیرد.

حدود ساعت 5 صبح از محل دانشگاه امام صادق علیه السلام به سمت لواسانات حرکت کردیم و پس از توفقی برای اقامه ی نماز، حدود ساعت 6:15 به روستای افجه رسیدیم و ساعت 6:25 صعودمان از سمت یال جنوب غربی(یال صعود زمستانی)آغاز شد.

قله پرسون

ادامه مطلب

تقویم به روزهای میانی پاییز نزدیک میشد که  تصمیم بر آن شد تا هوا ما را از دیدن زیبایی های جنگل محروم نکرده است اقدامی باید کرد. شامگاه ١٣ آبان (پنجشنبه)  فرا رسید و با استقبال خوبی که از برنامه شده بود،  تیمی ٦٨ نفره متشکل از جمعی ازاساتید، فارغ التحصیلان و دانشجویان، به وسیله چهار دستگاه مینی بوس رهسپار جنگل الیمستان شدیم.

الیمستان

بسم الله الرحمن الرحیم

به همت شرکت کنندگان در این برنامه، ساعت 6:20 صبح روز چهاردهم اسفند ماه 94 ، از دانشگاه به سمت روستا سنگان راه افتادیم. حقیقتا این ایام در این هوای بهاری، وداع از بسترِخواب و زدن به دل کوه و کمر نیاز به همت مضاعفی داره که البته برای کسانی که لذت آن را چشیده‌اند به چشم نمی‌آید.

ادامه مطلب

تمامی اعضاء این خطر را حس کرده بودند. قدم‌ها شمرده و در عین حال محکم برداشته می‌شد تا جاپایی برای نفر بعدی بماند. با پاشنه‌ی پا داخل برف قدم می‌گذاشتیم. مگر تمام می‌شد این سرسره‌ی یخی!

ناگهان همان عضو تیم لیز خورد و افتاد. سرجای خود نشست. به کمک عصا اقدام به برخاستن کرد اما مجدد لیز خورد و شروع کرد به حرکت رو به پایین. نفس در سینه‌هایمان حبس شده بود. شاید بهترین کار تماشا نکردن صحنه بود.

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

آواز شاپرک دانلود کتاب هیئت منتظران ظهور باشگاه هواداران انیمیشن طلا و جواهری احسان آموزش ویندوز هاست و دامنه و سرور Start To Learn Programming دوستدار دانایی roudadepa غرور